Pazartesi, Kasım 08, 2010

uyan ey uykusu çok gözlerim uyan


"...
Sizce
Uyanık mıyız? Bana öyle geliyor ki
Uykudayız daha biz, düş görüyoruz.
..."
William Shakespeare/Bir Yaz Gecesi Rüyası

Uyku, şu "tuhaf" hayatta asla anlayamayacağım tek şey, ne olduğunu bilmediğim. Orada ne olup bitiyor, uyurken gördüğüm şeyler ne anlama geliyor, ne uyanmamı sağlıyor, nasıl birden uykuya dalınıyor, çözemiyorum. Bir süredir tuhaf uyku hâlleri yaşıyorum, birden ve korkarak uykudan uyanıyorum. Gördüğüm rüyalarla ya da dışarıdan gelen seslerle ilgisi yok bu durumun, uyku kendisini benden çekiyor. Birden gidiyor, eminim. "Uyan!", diyor, şimdi uyanmalısın. Gördüğüm rüya çok kötüyse, her şey düzeliyor uyandığım için, ya da tam tersi, "keşke!", diyorum.

Uyanmalıyım, bunu biliyorum. O zaman sorun ne?

*http://www.uyaneygozlerim.com/, böyle bir site varmış, çok güzel.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazınızı okuyunca aklıma Hüsnü Arkan'ın aynı adlı kitabı geldi. Kitap güzeldi, yazınız da öyle.